Corectorul ortografic (myspell/hunspell dictionaries)

Corectorul ortografic (myspell/hunspell dictionaries)

Oleg Burlaca
Buna ziua,
ma numesc Oleg Burlaca, sunt din Republica Moldova.

In cautarea unui dictionar mai avansat ispell/aspell pentru limbra
romana, am dat de aceasta lista de discutie.
Initial aveam scopul de a gasi cel mai recent si bogat dictionar pentru
al incorpora in motoarele de cautare open source
pentru generarea inflexiunilor la momentul cautarii (fuzzy search).

Din cauza campaniei de legalizare a produselor software care a demarat
la noi in tara, am hotarit sa folosesc
doar produse opensource. WinXp -> Linux, MSOffice -> OpenOffice.
Al doilea scop este elaborarea corectorului ortografic al limbii romane
pentru  OpenOffice.

OpenOffice foloseste hunspell care la rindul sau utilizeaza dictionarele
in format aspell/myspell.
Astfel, ambele scopuri pot fi atinse prin elaborarea dictionarelor myspell.

Se pare ca dictionarul elaborat de Adrian Stoica e cel mai cuprinzator,
atit din
punct de vedere al numarului de cuvinte in dictionarul de baza (ro.dic),
cit si in sensul numarului de inflexiuni generate ale unui cuvint.
(Apropo, site-ul www.cuvinte.ro nu este accesibil,  dictinarul l-am
gasit in pachetul http://rospell.sourceforge.net/index.html)

Am conectat dictionarul la pachetul OpenOffice... sunt multe cuvinte
neacoperite de regulile de inflexiune din ro.aff:
dedicată, strategice, stimularea, relaţiile, scopurilor ... etc

Corectorul ortografic pentru MSOffice elaborat in cadrul Institutului de
Matematica si Informatica din Moldova
acopera mai mai multe forme flexionate.

Planificam sa folosesc rezultatele obtinute de grupul de procesare al
limbajului natural din Institutul de Matematica
pentru a crea ro.dic + ro.aff, dar odata ce am dat de dictionarul
elaborat de Adrian Stoica, as fi foarte curios sa
aflu care sunt procedeele de creare al acestui dictionar, mai concret:
cum a fost elaborat fisierul de afixe? ati apelat la ajutorul
lingvistilor? etc.

--
Oleg Burlaca

Re: Corectorul ortografic (myspell/hunspell dictionaries)

Oleg Burlaca
Hello,
I'm sorry for my previous email, I wanted to send it to
[hidden email] (I will send it now)